Nuffnang

Monday, January 30, 2012

sleep died

- muka kaget (@_@)


Assalamualaikum

ini belog selalu je jarang jarang ade new entry
tak tau kenapa?
kalau i selalu hupdate, ade ke orang nak baca?!
sebab belog saya tak menarik macam belog orang lain
hmm.. sedeyhhh :((

oklah, lupakan pasal tu. Tak kira la ade orang baca ke tak de ke, saya tetap nak tulis jugak...
(huhh! degil)

For the first rotation aku di tempatkan di Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu. So, takdelah jauh sangat dari rumah aku. Seperti yang dah sedia maklum, kelantan mula bekerja pada hari ahad. Disebabkan rumah dekat je, maka aku malas la nak masuk hostel hari sabtu tu.hahaha.aku memang selalu macam tu. Bab nak balik hostel memang liat macam ape ntah. Malam tu, memang plan nak bertolak dari rumah pukul 6.30 pagi sebab nak hantar beg baju dekat hostel dulu sebelum ke hospital. Tak kan nak bawak beg baju pegi hospital macam nak menjaja keropok moni pulak. betol tak?? takpelah biar aku jawab : "betul betul betul".
Malam tu, aku pun set alarm pukul 5.00 pagi.

Keesokannya, sambil mata sedang terpejam. Tangan aku meraba raba mencari henfon. Lepas tu, aku pun tengok jam dekat henfon. Berkali kali aku tengok jam tu., rupa rupanya dah pukul 6.40 minit pagi. 6.40 PAGI OKEH!!! Aku ape lagi, terus bangun dan kejutkan adik aku yang nak bersekolah. Kalau tidak dengan adik adik aku skali tak pegi sekolah. Budak skolah takpe la, aku ni hari first dah nak berlagak diva. ape kes?

Pagi ahad tu dah la hujan. Awan nano memang mendung pagi tu. Dengan tak sempat nak breakfast, make up pun sekadar tempek maybeline BB Cream (fresh) dan Silkygirl magic BB dan jugak lip balm NIVEA strawberry flavour saje. tapi tetap chanteq. AhaksS. sila gedik! Sekitar jam 7.12 minit pagi bertolak dari rumah. Dengan perasaan berdebar debarnya, sambil memerhati keadaan jalan yang jamm dan traffic ligh yang lama giler nak bertukar ke warna hijau dan dengan dahi yang berkerut (yang boleh menyebabkan muka aku tua sebelum usia. oh! tidakkkk!) aku pun SMS dengan salah sorang kawan aku yg posting kat sana. Setibanya di cafe hospital tu (7.20 pagi)... fuhhh.. lega gila sebab semua student dan clinical instructor sedang ber-chit chat dan ade jugak yang melantak kat cafe tu. Ya Allah! kalau aku tau ward list dibaca lewat (8.15 pagi) tak de la aku nak nervous segala. (boleh la aku datang lewat lagi sikit.hihihihihi. sah memang tapak kasut nak naik ke muka budak nieh!)

In ward melati : Ofthalmology, ENT & Dental
Our cI bagi orientation kat dalam ward tu. First day memang sumpah tak tau nak buat apa. Dan aku pulak jadi blur blur sket. tak tau kenapa? Nasib baik all the staffNurse and Docter terbaik dari ladang. Senang nak bagi tunjuk ajar. so far, okey la.

No comments: